
בית הספר שְׁדֵמָה
בית ספר שדמה הוקם בשנת 2018 כמסלול בבית הספר "בגין".
בשנת 2020 הפך המסלול לבית ספר ממלכתי עצמאי -
בית הספר האנתרופוסופי "שדמה". כיום ממוקם בית הספר בכפר גבירול בסמוך לבית הספר בגין.
בשנה"ל תשפ"ו לומדות בביה"ס שמונה כיתות:
- כיתה א' אלה - כיתה ב' ערבה - כיתה ג' שיבולת
- כיתה ד' אלון - כיתה ה' תאנה - כיתה ו' שקד
- כיתה ז' רימון - כיתה ח' שקמה

בית הספר "שדמה" ברחובות פועל על פי גישת חינוך ולדורף המבוססת על משנתו החינוכית של רודולף שטיינר, מייסד האנתרופוסופיה. בית הספר מיישם בכל מערכותיו החינוכיות והמנהליות את עיקרי חינוך ולדורף (המוכר כחינוך אנתרופוסופי).
תכנית הלימודים בבית הספר "שדמה" עוקבת אחר תכניות הלימודים של משרד החינוך בכל תחומי הלימודים, עם שינויים והתאמות שנובעים מרוח חינוך ולדורף. ההתאמות נוגעות לדרך ההוראה והלמידה ולתזמון בהתבססות על התיאוריה ההתפתחותית-חינוכית של שטיינר בהתייחסות לגוף, נפש ורוח.
איננו רואים בילד "מבוגר קטן", אלא ישות מתפתחת, הזקוקה לסמכות ברורה ולגבולות ברורים של המבוגר.
אנו מאמינים כי נכון להקיף את הילדים במעטפת שלמה, הרמונית ומחוברת. לכן, בין השאר, ההורים הם חלק בלתי נפרד מהעשייה הבית ספרית. אנו שואפים כי השיח בין ההורים למורים יתקיים תמיד מתוך הקשבה זה לזה, מתוך כבוד ועניין הדדי בזולת - ברעיונותיו, בצרכיו ובמצוקותיו - ומתוך אמון מלא, הסכמה והבנה של כל הנוגעים בדבר כי מנדט החינוך ומנדט ניהול בית הספר מצויים בידי צוות החינוך של בית הספר.
אנו שואפים לבנות סביב בית הספר קהילה הרואה בחזונה מפגש עם "העולם" – הקהילה, החברה הישראלית, התרבות הישראלית על כל גווניה - והשתלבות בהן. אנו שואפים להפריה הדדית – אנו מבקשים לתרום כמיטב יכולתנו לקהילה ולחברה, ובו בזמן ללמוד, להכיר ולקבל השראה ותמיכה.
דרך החינוך שלנו והדרישות מההורים שונות בתכלית מהמקובל בחינוך המוכר. לפיכך נדרשים ההורים לבחור בחירה מושכלת ומעמיקה בדרכי החינוך ובתפיסות הפדגוגיות שלנו.
כחלק מתהליך הרישום לבית ספרנו, על ההורים להשתתף ביום פתוח וב-3 הרצאות מקיפות בימי השישי העוקבים אחריו בשעות הבוקר. ההרצאות עוסקות ביסודות חינוך ולדורף ובחיי בית הספר שלנו. נוכחות שני ההורים בהרצאות וביום הפתוח חיונית.




תפיסה חינוכית של בית ספרנו
צוות החינוך בבית הספר שדמה מאמין בחינוך ולדורף (המוכר כחינוך אנתרופוסופי), שואף לממש בו את עבודתו החינוכית ורואה בה שליחות. הצוות כולו שותף לתפיסה זו וחותר להשתלבוּת ולהתערוּת מלאות בתוך מערכת החינוך הממלכתית בישראל, מתוך טיפוח חינוך ולדורף והעמקה מתמשכת בו.
כלל צוות בית הספר שותף מלא בהובלתו ובביסוסו.
אנו שואפים להמשיך ולקיים שותפות מלאה זו, כך שכל מורה י/תמשיך בעשייתו/ה מתוך תחושת אחריות מלאה לבית ספרנו, כשכולנו מבקשים לתרום להתפתחות בית הספר מכישוריהם ומייחודיותם ולהעניק את חינוך ולדורף לכל תלמידינו.
בחינוך ולדורף מושם דגש מיוחד על פיתוח הדמיון, העשייה, המשחק, הדיבור, המוסיקליות, היצירתיות, התנועתיות, החושים האמנותיים והמיומנויות החברתיות של הילד, שבין השאר מעניקים יסוד בריא לעולם רגשי מפותח. אנו מאמינים כי כשרים אלו, המטופחים בחינוך ולדורף מהגיל הרך, הם הבסיס גם להתפתחות קוגניטיבית ונפשית בריאה ולצמיחת החשיבה היצירתית מגיל ההתבגרות.
אחת מהמטרות המרכזיות של ביה"ס היא ללוות ולטפח את התפתחות החשיבה באופן חי ובריא. לתפיסתנו, יכולות החשיבה של הילד/ה מתפתחות, מעמיקות והופכות מרובדות יותר ויותר, בהתאם להתפתחותו הנפשית והרוחנית בשביעון השני (7-14). אנו רואים בליווי הדרגתי זה של תהליך החשיבה עוגן לבניית נפש בריאה, ותמיכה בהתפתחות של הילד לאדם חופשי בעל חשיבה רחבה, מעמיקה ויצירתית.
אנו מאמינים כי בדרך הזאת, תלמידינו גדלים להיות בוגרים עצמאיים, יצירתיים, סקרניים; בוגרים בעלי יכולת ללמידה וחקר עצמאיים ולעשייה בריאה, חיובית ובונה, בחברה ובחייהם הפרטיים, מתוך הישענות על בסיס פנימי עשיר ורחב.
היחודיות של בית ספרנו
הייחודיות של בית ספרנו מתבטאת בעיקר בעיתוי ובדרכים הפדגוגיות שבהם נלמדים הדברים.
אנו מלמדים את כל התכנים שמשרד החינוך מכתיב לבתי הספר הממלכתיים, וכאמור מוסיפים עליהם עוד לימודים ייחודיים.
בבית ספרנו מציינים את כל חגי ישראל ואת כל מועדי ישראל- בדרכים המתאימות לכל שכבת גיל. כבית ספר ולדורף, כל עבודתנו החינוכית נעשית בפיקוח משרד החינוך ובאישורו.












